Na mieru vytvorený pohon všetkých kolies M pre nové modely BMW M3 Competition Sedan a BMW M4 Competition Coupé posúva dynamiku, obratnosť a precíznosť na novú úroveň.
18.8.2021
M xDrive a Aktívny M Diferenciál pre výnimočnú dynamiku jazdy.
Špeciálne nastavené ovládanie rozdeľovania výkonu systému M xDrive poskytuje vo vysoko výkonných modeloch od BMW M zábavnú alternatívu ku klasickému pohonu zadných kolies. Súčasťou systému pohonu všetkých kolies je aj Aktívny M Diferenciál, ktorý podľa aktuálnej potreby zaručuje plne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi zadné kolesá. To pomáha prenášať výkon na cestu bez akejkoľvek straty výkonu, zvlášť ak vozidlo jazdí na hrane, prípadne má na jednej strane horšiu priľnavosť. Systém M xDrive a Aktívny M Diferenciál, spolu so zabudovanou M Trakčnou kontrolou, spolupracujú so stabilizačným systémom Dynamic Stability Control (DSC) a v každej jazdnej situácii zabezpečujú presné posúdenie aktuálneho stavu.
Úlohu prenášať výkon k prednému a zadnému diferenciálu plnia rozvodové hriadele vytvorené špeciálne pre modely BMW M3 Competition Sedan s pohonom M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonom M xDrive. Na mieru vznikli aj polosi, ktoré následne prenášajú krútiaci moment z diferenciálov vpredu a vzadu priamo na kolesá. Pohon všetkých kolies posúva viac výkonu na zadné kolesá v klasickom štýle M. Za bežných okolností smeruje výkon na zadné kolesá, predné kolesá vstúpia do hry len vtedy, keď zadné už nedokážu preniesť na vozovku viac výkonu.
Vozidlá BMW M3 Competition Sedan s pohonom M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonom M xDrive potrebujú na zrýchlenie zo stoja na rýchlosť 100 km/h iba 3,5 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie, ako to dokážu ich súrodenci s pohonom zadných kolies.
Tri režimy M xDrive umožňujú úpravy M pocitu.
Systém M xDrive umožňuje vodičovi, aby si vlastnosti a výkon pohonu všetkých kolies upravil podľa svojich aktuálnych preferencií a momentálnej jazdnej situácie. Požadované nastavenie si môže zvoliť priamo z ponuky nastavení špeciálneho ovládacieho systému M, kde sú na výber tri rôzne režimy rozloženia výkonu. V základnom nastavení 4WD ponúka systém pohonu všetkých kolies maximálnu trakciu a precízne ovládateľné prejavy vozidla, pričom však neustále zachováva preferenciu pohonu zadných kolies. Aktivácia režimu 4WD Sport nasmeruje na zadné kolesá ešte väčšiu porciu výkonu motora a to aj v mimoriadne dynamických jazdných situáciách, čo sa prejavuje ostrejšou ovládateľnosťou. Lineárny nástup bočných síl, typický pre modely M, v tomto prípade umožňuje aj prechod do kontrolovaných šmykov. Vodič taktiež môže vypnúť stabilizačný systém DSC a zvoliť si režim 2WD, v ktorom sa výkon presúva iba na zadné kolesá. Ak je vozidlo vybavené na požiadanie dodávaným systémom M Traction Control, vzniká možnosť jemného nastavovania v desiatich stupňoch rovnako, ako to ponúkajú modely s pohonom iba zadných kolies. Tento spôsob prenosu výkonu bez akýchkoľvek zásahov riadiacich systémov podvozka, ktoré by stabilizovali vozidlo, umožňuje skúseným jazdcom, aby si vychutnali nefalšovaný a puristický zážitok z jazdy, prípadne pomocou na požiadanie dodávaného softvéru M Drift Analyzer zlepšovali svoje schopnosti.
Individuálny pocit M: šesť modelov, každý s vlastným charakterom.
Rozšírením modelovej ponuky o dve verzie s pohonom všetkých kolies teraz divízia BMW M ponúka neprekonateľnú paletu vysoko výkonných vozidiel strednej triedy. Modely BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé predstavujú v porovnaní s konkurentmi výnimočný dôvod na kúpu spojením pohonu zadných kolies a 6-stupňovej manuálnej prevodovky. Výkon modelov BMW M3 Competition Sedan a BMW M4 Competition Coupé taktiež smeruje na zadné kolesá, no tentoraz prostredníctvom 8-stupňovej prevodovky M Steptronic so softvérom Drivelogic.
Túto štvoricu odteraz dopĺňa nová dvojica modelov BMW M3 Competition Sedan s pohonom M xDrive a BMW M4 Competition Coupé s pohonom M xDrive. To znamená, že aktuálna generácia tohto modelu pozostáva so šiestich vozidiel s rôznymi charaktermi, pričom každé z nich poskytuje vlastný a individuálny recept na veľkolepé vysoko výkonné športové vozidlo ponúkajúce každodenné využitie bez akýchkoľvek obmedzení.