Vo svojej tretej generácii sa nový model BMW X1 môže pochváliť výraznejším dizajnom, vynikajúcim vnútorným priestorom, pokročilou digitalizáciou a prvýkrát aj plne elektrickým pohonom. V novom modeli BMW iX1 sa tak spája ihneď dostupná radosť z jazdy a moderná všestrannosť s mobilitou bez vypúšťania lokálnych emisií. Progresívny dizajn a sofistikované prostredie interiéru a oveľa širší výber štandardnej výbavy v porovnaní s predošlým modelom podčiarkujú jeho hlboko zakorenený prémiový charakter.
8.6.2022
Model BMW iX1 prinesie zážitok z radosti z jazdy bez lokálnych emisií do segmentu vozidiel, ktorý sa teší celosvetovému rastu a sprístupní ho veľmi širokému cieľovému publiku. Kompaktné SAV poháňané najnovšou elektrickou technológiou BMW eDrive preto výrazne podporí zrýchlený nástup elektrickej mobility. Zlepšenie trvalej udržateľnosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom možno čiastočne pripísať nielen rozsiahlym elektrifikačným opatreniam, ale aj zvýšenému využívaniu zelenej energie vo výrobe aj v dodávateľskom reťazci, ako aj intenzívnejšiemu využívaniu druhotných surovín a použitým prírodným materiálom.
Pri uvedení na trh v októbri 2022 bude spočiatku na výber spomedzi dvojice benzínových a dvoch naftových motorov. Tie budú štandardne prepojené so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic a ich výkon sa v závislosti od modelu dostane na vozovku buď prostredníctvom predných kolies, alebo inteligentného systému pohonu všetkých kolies BMW xDrive. Po tomto štartovacom kvartete bude bezprostredne nasledovať plne elektrický model BMW iX1 xDrive30 (kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu WLTP: 18,4 – 17,3 kWh/100 km; emisie CO2: 0 g/km; hodnoty podľa cyklu NEDC: –; odhady na základe aktuálneho stavu vývoja automobilu), ako aj dvojica plug-in hybridných modelov a ďalšími dvoma konvenčne poháňanými verziami so 48 V mild hybridnou technológiou. Nový model BMW X1 sa bude vyrábať v závode spoločnosti BMW Group v Regensburgu, kde prvý raz budú schádzať z jedinej montážnej linky modely so spaľovacími motormi, s plug-in hybridnými systémami pohonu ako aj s plne elektrickým pohonom.
Dizajn: moderná povrchová úprava, príťažlivejšie vizuálne pôsobenie a robustný vzhľad v nezameniteľnom štýle modelov BMW X.
Povrchová úprava, línie a noblesné detaily exteriéru modelového radu BMW X1 zobrazujú v tretej modelovej generácii identitu vozidla zo Sports Activity Vehicle jasnejšie než kedykoľvek predtým. Medzi charakteristické dizajnové prvky patria mohutné proporcie, takmer štvorcové kontúry blatníkov a štýl prednej a zadnej časti typický pre modely BMW X.Interiér: progresívne prostredie, variabilný priestor.
Zvýšená pozícia sedenia a progresívne prémiové prostredie v štýle modelu BMW iX pomáha v kompaktnom vozidle zo segmentu SAV vytvoriť charakteristický zážitok z jazdy. Kľúčovými prvkami prepracovanej kabíny sú štíhly prístrojový panel, zakrivený displej BMW Curved Display, vznášajúca sa lakťová opierka s integrovaným ovládacím panelom a priehradka na mobilný telefón s nepriamym osvetlením v prednej časti stredovej konzoly.Dvojzónová automatická klimatizácia, športový kožený volant a navigácia BMW Maps ako štandard.
Súčasťou štandardnej výbavy novej generácie modelového radu BMW X1 sú navigačný systém BMW Maps, športový kožený volant, inteligentná dvojzónová automatická klimatizácia a dažďový senzor s automatickou aktiváciou predných svetiel. Dopĺňajú ich štyri USB-C porty, dve 12 V elektrické zásuvky a v porovnaní s predchádzajúcim modelom aj oveľa väčší počet asistenčných systémov vodiča.Model BMW iX1: začína sa nová éra radosti z jazdy v kompaktnom SAV.
Model BMW iX1 xDrive30 je prvým elektromobilom s pohonom všetkých kolies, ktorý značka predstavila v segmente prémiových kompaktných vozidiel. Dve vysoko integrované pohonné jednotky na prednej a zadnej náprave poskytujú kombinovaný výkon 230 kW (313 k) (vrátane dočasného zvýšenia výkonu) a celkový krútiaci moment 494 Nm. Elektrický systém pohonu všetkých kolies zaisťuje vo všetkých situáciách špičkovú trakciu a smerovú stabilitu. Model BMW iX1 xDrive30 zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.Plug-in hybridné modely so zvýšeným elektrickým dojazdom, benzínové a naftové motory so 48 V mild hybridnou technológiou.
Elektrický pohon BMW eDrive piatej generácie sa využíva aj v plug-in hybridných verziách nového modelu BMW X1, čo znamená výrazný pokrok oproti predchádzajúcej generácii v oblasti športových schopností, účinnosti a kapacity nabíjania. Výrazne sa zvýšil aj elektrický dojazd.Všestranný model ponúka optimálnu kombináciu ovládateľnosti a komfortu jazdy.
Bez ohľadu na použitý systém pohonu sa všetky verzie nového modelového radu BMW X1 v každej situácii vyznačujú skvelými jazdnými vlastnosťami a prinášajú pre značku typickú radosť z jazdy. Sofistikovaná technológia podvozku kompaktného všestranného vozidla vytvára dokonale harmonickú rovnováhu medzi športovým a agilným ovládaním na jednej strane a komfortom na dlhé vzdialenosti na strane druhej. Všetky potrebné predpoklady pritom vytvára konštrukcia karosérie, ktorá znižuje hmotnosť a zároveň zvyšuje tuhosť. K tomu sa pripájajú dlhý rázvor, širší rozchod ako mal predchádzajúci model a cielené vylepšenia jednokĺbovej prednej nápravy aj trojprvkovej zadnej nápravy.Široká škála systémov pre autonómnu jazdu a parkovanie.
Technologický pokrok dosiahnutý v novom modelovom rade BMW X1 v porovnaní s predchodcom je evidentný aj v oveľa väčšej rozmanitosti a dostupnosti autonómnych jazdných a parkovacích systémov. K štandardnej výbave patrí Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia a Predkolíznu výstrahu s automatickým brzdením, ktorá je teraz schopná rozpoznať aj protiidúcu premávku pri odbočovaní vľavo (v krajinách, kde vozidlá jazdia vpravo), ako aj chodcov a cyklistov pri odbočovaní vpravo. Súčasťou zoznamu štandardnej výbavy je aj Parkovací asistent vrátane cúvacej kamery a Asistenta cúvania.Štandard: Operačný systém BMW Operating System 8 a nový systém BMW iDrive
Nový modelový rad BMW X1 dopraje svojim pasažierom aj zážitok z vozidla prostredníctvom multisenzorického systému BMW iDrive najnovšej generácie v podobe štandardne montovaného systému BMW Live Cockpit Plus. Využíva operačný systém BMW Operating System 8 a obsahuje aj zakrivený displej BMW Curved Display s najmodernejšou grafikou a štruktúrou menu spolu s inteligentným osobným asistentom BMW Intelligent Personal Assistant, ktorý po novom získal ďalšie schopnosti. Plne digitálne zoskupenie obrazoviek tvorí 10,25-palcový informačný displej prístrojovej dosky a stredový ovládací displej s uhlopriečkou 10,7 palca. Nový systém BMW iDrive sa cielene zameriava na poskytovanie intuitívneho dotykového a hlasového ovládania. Široká digitalizácia interiéru umožňuje výrazne znížiť počet fyzických tlačidiel, ovládačov a spínačov potrebných na obsluhu.
Modelové verzie:
BMW iX1 xDrive30 (dostupné od novembra 2022):
Výkon: 230 kW (313 k) pri 4 300 – 15 200 ot./min. (vrátane dočasného zvýšenia výkonu).
Max. krútiaci moment systému: 494 Nm pri 0 – 4 300 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,7 sekundy.
Najvyššia rýchlosť: 180 km/h.
Spotreba elektrickej energie kombinovaná podľa cyklu WLTP: 18,4 – 17,3 kWh/100 km.
Spotreba elektrickej energie kombinovaná podľa cyklu NEDC: – .
Dojazd: 413 – 438 km podľa cyklu WLTP.
BMW X1 xDrive25e (dostupné od novembra 2022):
Systémový výkon: 180 kW (245 k). Systémový krútiaci moment: 477 Nm*.
Objem: 1 499 cm3.
Nominálny výkon: 100 kW (136 k) pri 4 000 – 6 500 ot./min.
Nominálny krútiaci moment: 230 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 80 kW (109 k). Nominálny krútiaci moment: 247 Nm.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,8 sekundy.
Najvyššia rýchlosť: 190 km/h.
Najvyššia rýchlosť (elektrická): 140 km/h.
Elektrický dojazd podľa cyklu WLTP: 78 – 89 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,1 – 0,8 l/100 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: –.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu WLTP: 18,2 – 16,4 kWh/100 km.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu NEDC: –.
Kombinované emisie CO2 z paliva, podľa cyklu WLTP: 24 – 17 g/km.
Kombinované emisie CO2 z paliva, podľa cyklu NEDC: –.
Emisná norma: Euro 6d.
BMW X1 xDrive30e (dostupné od novembra 2022):
Systémový výkon: 240 kW (326 k). Krútiaci moment systému: 477 Nm*.
Objem: 1 499 cm3.
Nominálny výkon: 110 kW (150 k) pri 4 700 – 6 500 ot./min.
Nominálny krútiaci moment: 230 Nm pri 1 500 – 4 400 ot./min.
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 130 kW (177 k). Nominálny krútiaci moment: 247 Nm.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,7 sekundy.
Najvyššia rýchlosť: 205 km/h.
Najvyššia rýchlosť (elektrická): 140 km/h.
Elektrický dojazd podľa cyklu WLTP: 78 – 89 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,1 – 0,8 l/100 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: –.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu WLTP: 18,2 – 16,4 kWh/100 km.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu NEDC: –.
Kombinované emisie CO2 z paliva, podľa cyklu WLTP: 24 – 17 g/km.
Kombinované emisie CO2 z paliva, podľa cyklu NEDC: –.
Emisná norma: Euro 6d.
BMW X1 sDrive18i:
Objem: 1 499 cm3. Výkon: 100 kW (136 k) pri 4 400 – 6 500 ot./min.
Max. krútiaci moment : 230 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,2 sekundy.
Najvyššia rýchlosť: 208 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 7,0 – 6,3 l/100 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: – .
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu WLTP: 158 – 143 g/km.
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu NEDC: –.
Emisná norma: Euro 6d.
BMW X1 xDrive23i:
Výkon: 160 kW (218 k). Krútiaci moment: 360 Nm*.
Spaľovací motor BMW TwinPower Turbo:
Objem: 1 998 cm3.
Nominálny výkon: 150 kW (204 k) pri 5 000 – 6 500 ot./min.
Nominálny krútiaci moment: 320 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 14 kW (19 k).
Nominálny krútiaci moment: 55 Nm.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,1 sekundy.
Najvyššia rýchlosť: 233 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 7,2 – 6,5 l/100 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: – .
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu WLTP: 162 – 146 g/km.
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu NEDC: –.
Emisná norma: Euro 6d.
BMW X1 sDrive18d:
Objem: 1 995 cm3. Výkon: 110 kW (150 k) pri 3 750 – 4 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 360 Nm pri 1 500 – 2 500 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,9 sekundy.
Najvyššia rýchlosť: 210 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 5,5 – 4,9 l/100 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: – .
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu WLTP: 144 – 129 g/km.
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu NEDC: –.
Emisná norma: Euro 6d.
BMW X1 xDrive23d:
Výkon: 155 kW (211 k). Krútiaci moment: 400 Nm*.
Spaľovací motor BMW TwinPower Turbo:
Objem: 1 995 cm3.
Nominálny výkon: 145 kW (197 k) pri 4 000 ot./min.
Nominálny krútiaci moment: 400 Nm pri 1 500 – 2 750 ot./min.
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 14 kW (19 k).
Nominálny krútiaci moment: 55 Nm.
Výkon/spotreba/emisie:
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 7,4 sekundy.
Najvyššia rýchlosť: 225 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 5,3 – 4,8 l/100 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: – .
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu WLTP: 140 – 125 g/km.
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu NEDC: –.
Emisná norma: Euro 6d.
*Vyvinuté kombináciou spaľovacieho motora (uvedená menovitá hodnota) a elektromotora (do uvedenej menovitej hodnoty)
Všetky údaje týkajúce sa výkonu, spotreby paliva/elektrickej energie a emisií sú predbežné.
Všetky uvedené modelové verzie, prvky výbavy, technické údaje a hodnoty spotreby paliva/elektrickej energie a emisií sa vzťahujú na ponuku na nemeckom trhu. Rozmery a namerané hodnoty sa vzťahujú na vozidlá so základnou konfiguráciou v Nemecku. Môžu sa líšiť v závislosti od veľkosti diskov kolies/pneumatík a vybranej voliteľnej výbavy.