Symbol inovatívnej sily a míľnik v súčasnej modelovej ofenzíve.
Nová, v poradí už siedma generácia BMW radu 7 zosobňuje moderný štýl, ktorý sa v dizajne exteriéru a interiéru zameriava na najpodstatnejšie prvky. Dizajnu prednej časti vozidiel BMW v luxusnom segmente dominujú prvky, ktoré sú pre značku typické, no zároveň zachovávajú odstup a rozdiel medzi luxusnými a ostatnými vozidlami v ponuke automobilky BMW. Patria medzi ne napríklad aj rozdelené predné svetlomety, pričom denné svetlomety sa na požiadanie dodávajú aj v BMW krištáľovej verzii Iconic Glow. Emotívne príťažlivé efekty pri odomykaní a zamykaní vozidla vytvárajú podsvietené krištále Swarovski, podsvietené BMW obličky masky chladiča či dynamický svetelný koberec pri dverách, na požiadanie sa dodáva aj dvojfarebné lakovanie. Progresívny charakter luxusného sedanu zvýrazňujú inovatívne prvky, ako sú širokouhlá obrazovka BMW Theatre Screen, multisenzorický zážitok z vozidla BMW iDrive s najnovšou generáciou operačného systému BMW Operating System 8, plus zakrivená obrazovka BMW Curved Display a Manoeuvre Assistant pre automatizované parkovanie a manévrovanie. Okrem zvýšenej úrovne pohodlia a jedinečného zábavného systému vo vozidle, je v ponuke aj možnosť vybaviť zadnú časť doplnkami s označením Executive Lounge, ktoré obsahujú upravenú polohu nastaviteľného sedadla a nové čalúnenie interiéru od BMW Individual s označením Merino koža/kašmírová vlna, čo predstavuje priekopnícku cestu k maximálnemu pohodliu v interiéri vozidla. Súčasť štandardnej výbavy tvoria aj 4-zónová klimatizácia s filtrom nano častíc či najväčšie pevné panoramatické strešné okno v segmente.
Po 45 rokoch od debutu BMW radu 7 prichádza siedma generácia tohto modelu na scénu ako najpokročilejšie a najinovatívnejšie vozidlo v luxusnom segmente. Nová verzia zároveň zaujme predstavivosťou celkovou dizajnovou jednotou, ktorej sa nevyrovná žiadny konkurent. BMW radu 7 je preto opäť symbolom inovatívnej sily a schopností spoločnosti BMW Group.
Svetová premiéra nového BMW radu 7 sa udiala 20.4. 2022 a jeho uvedenie na globálny trh je od novembra 2022.
Portfólio pohonných jednotiek určených pre konkrétne trhy z výrobného miesta s bohatou tradíciou.
Nové BMW radu 7 bolo od základov navrhnuté pre mimoriadne náročné cieľové skupiny, pričom bude pôsobiť na náročnom globalizovanom trhu. To sa odráža aj v portfóliu pohonných jednotiek dôsledne vybraných pre daný trh, ktoré zahŕňa exkluzívne verzie pre Čínu, ktorá v súčasnosti predstavuje najdôležitejší trh spoločnosti. V ponuke sa nachádza aj naftový pohon určený pre Európu.
Nová generácia luxusných sedanov značky BMW prináša úplne nový rozmer vnútorného priestoru. Na rozdiel od svojich predchodcov bude nové BMW radu 7 celosvetovo dostupné výhradne ako model s dlhým rázvorom (3 215 mm), ktorý vďaka medzigeneračnému nárastu o 5 milimetrov zväčšuje priestor vzadu. Celková dĺžka narástla o 130 mm na 5 391 milimetrov, s 1 950 milimetrami je o 48 milimetrov širšie ako jeho predchodca a zároveň aj o 51 milimetrov vyššie (1 544 milimetrov). Použitie špecifických konštrukčných prvkov a variantov pohonného systému určuje rôzne rozmery jeho charakteru. Nová rodina BMW radu 7 totiž zahŕňa aj modely značiek BMW i a BMW M, ktoré umožňujú, aby sa do popredia dostali viaceré z vlastností vozidla – od elegantných, moderných a trvalo udržateľných až po expresívne, športové a dynamické.
Nové BMW radu 7 teraz vôbec prvýkrát ponúka na výber spaľovacie motory, plug-in hybridné systémy (s dojazdom do vzdialenosti viac ako 80 kilometrov), ako aj plne elektrický pohon. Stupeň rozmanitosti v portfóliu pohonných systémov je založený na novo vyvinutej flexibilnej architektúre vozidla a zosobňuje globálnu modelovú stratégiu novej generácie BMW radu 7. To spoločnosti BMW Group umožňuje brať do úvahy individuálne potreby zákazníka, faktory miestnej infraštruktúry a právne predpisy na všetkých relevantných automobilových trhoch po celom svete. Uvedenie na európsky trh bude spočiatku zahŕňať iba model BMW i7. V USA, Číne a na ďalších vybraných trhoch budú pri uvedení na trh, okrem plne elektrickej verzie, v ponuke dva modely, každý vybavený benzínovým motorom a 48 V mild hybridnou technológiou s elektromotorom vo funkcii štartér-generátora umiestneným priamo v prevodovke a poháňajúcim kľukový hriadeľ. Dôležitou vlastnosťou elektrických modelov je možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom až do 195 kW, takže po 10 minútach sa dokáže dojazd zvýšiť až o 170 kilometrov. Nabíjanie zlepšuje možnosť predohriať batériu, aby bola ideálne pripravená na takých nabíjací výkon.
Očakáva sa, že plug-in hybridné verzie nového BMW radu 7 s elektromotorom zabudovaným priamo do prevodovky a benzínovým radovým 6-valcovým motorom budú na mnohých trhoch nasledovať od začiatku roka 2023. Ich systémový výkon sa zvýšil, znížila sa spotreba paliva, zdvojnásobil sa nabíjací výkon a energetická hustota vysokonapäťovej batérie stúpla oproti predchádzajúcim modelom o viac ako 50 percent. Bude medzi nimi aj prvý model BMW M so šesťvalcovým radovým benzínovým motorom a plug-in hybridným systémom pohonu, ktorý spája výnimočne nízku spotrebu s tradičnými vysokými výkonmi typickými pre vozidlá s označením M. Hneď po uvedení na trh v Európe pribudne verzia s naftovým motorom a mild hybridnou technológiou. Ďalšie varianty plne elektrického BMW i7, vrátane budúceho špičkového modelu BMW i7 M70 xDrive, prídu na trh neskôr.
Rozsiahle inovácie podvozka sa zamerali na dokonalé spojenie radosti zo športovej jazdy a prvotriedneho komfortu pre zadných pasažierov. Preto bude súčasťou štandardnej výbavy vzduchové odpruženie na oboch nápravách doplnené o adaptívne tlmiče. Na požiadanie sa potom dodáva natáčanie zadných kolies Integral Active Steering a systém Executive Drive Pro s upravenými aktívnymi skrutnými stabilizátormi. Inovatívny balík technológií s novou generáciou snímačov, novým softvérovým vybavením a s výkonnou výpočtovou platformou tvorí výnimočný potenciál pre autonómnu jazdu na úrovni Level 3 vrátane rozšírených funkcií automatizovaného parkovania. Štandardne dodávaný systém Parking Assistant obsahuje aj parkovaciu kameru Reversing Assist Camera a asistenta pri cúvaní Reversing Assistant. Na vozidlách vybavených na požiadanie dodávaným parkovacím asistentom Parking Assistant Professional môže systém Reversing Assistant prevziať šoférovanie a vycúvať s vozidlom na vzdialenosť až 200 metrov. Nový asistenčný systém Manoeuvre Assistant si dokáže zapamätať viacero parkovacích manévrov s dĺžkou až 200 metrov pre každý z manévrov. Keď sa vozidlo priblíži k zapamätanému štartovaciemu bodu, systém Manoeuvre Assistant prevezme všetky úlohy spojené s ovládaním vozidla vrátane kontroly zrýchľovania, brzdenia a riadenia, ako aj zmeny smeru jazdy vpred či vzad. Vodič sa môže počas celého manévru sústrediť na sledovanie okolia vozidla.
Rovnako ako v prípade všetkých jeho predchodcov, aj nové BMW radu 7 sa bude vyrábať v závode spoločnosti BMW Group v meste Dingolfing. Najväčší výrobný závod spoločnosti v Európe spojí tradíciu s budúcnosťou a zároveň je aj centrom výnimočnosti spoločnosti BMW Group pre výrobu komponentov pre elektrický pohon e-drive. V tomto závode sa bude zároveň vyrábať aj vysoko integrovaný elektrický pohon a vysokonapäťová batéria pre model BMW i7. Z rovnakej výrobnej linky v Dingolfingu budú schádzať vozidlá so spaľovacími motormi, s plug-in hybridnými systémami, aj s plne elektrickým pohonom. Okrem plne elektrického BMW iX a nového BMW radu 7 sa tu vyrábajú aj luxusné športové vozidlá BMW radu 8 a modely BMW radu 5. Závodu sa vďaka stratégii zameranej na trvalú udržateľnosť darí systematicky znižovať svoju uhlíkovú stopu a rovnako k tomu vedie aj celý svoj dodávateľský reťazec. Pomáha k tomu aj vysoký podiel prírodných a recyklovaných materiálov, ako aj používanie výlučne zelenej elektrickej energie.
Dva modely BMW M vychádzajúce z nového BMW radu 7.
Nová rodina modelov BMW radu 7 sa na všetkých svetových trhoch rozšíri o dva modely BMW M vybavené elektrifikovanými pohonmi. Nový model BMW M760e xDrive (kombinovaná spotreba paliva: 1,2 – 1,1 1/100 km; kombinovaná spotreba elektrickej energie: 26,9 – 25,8 kWh/100 km; emisie CO2: 28 – 25 g/km v cyklus WLTP; údaje v cykle NEDC: -), ktorý sa predstaví už na jar 2023, dosahuje výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 800 Nm. Jeho elektromotor generuje dočasný výkon v hodnote ďalších 30 kW (40 k), ktorý je k dispozícii v momente, ak vodič potrebuje obzvlášť intenzívne zrýchlenie. Výnimočné výkonové vlastnosti modelu BMW M s plug-in hybridnou technológiou podčiarkuje M špecifický dizajn exteriéru a interiéru vrátane výfukového systému s charakteristickými dvojitými koncovkami s jedinečným tvarom.
Budúci vlajkový model, nové BMW i7 M70 xDrive (kombinovaná spotreba energie podľa cyklu WLTP: 26,4 – 21,2 kWh/100 km; emisie CO2: 0 g/km; hodnoty v cykle NEDC: -), bude mať plne elektrický pohonný systém s dvoma motormi (po jednom na prednej aj zadnej náprave) a bude dostupný v priebehu roku 2023. Pohonný systém generuje maximálny výkon výrazne presahujúci hodnotu 440 kW (600 k) a maximálny krútiaci moment viac ako 1 000 Nm. Najvýkonnejší model značky BMW, aký bol kedy vyrobený pre bežnú premávku, zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 4,0 sekundy. (Všetky údaje o výkone, zrýchlení a spotrebe energie modelu BMW i7 M70 xDrive sú predbežné odhady založené na aktuálnej vývojovej fáze vozidla vrátane dočasného zvýšenia výkonu)
Jedinečný digitálny zážitok s novým ovládaním BMW iDrive a operačným systémom BMW Operating System 8.
Radosť z jazdy, komfort na dlhé vzdialenosti a užívateľský zážitok v novom BMW radu 7 do značnej miery formujú aj najnovšie inovácie v oblasti digitalizácie. Nové BMW radu 7 ponúka zákazníkom nový mnohozmyslový zážitok z vozidla pomocou ovládania BMW iDrive s najnovšou generáciou operačného systému BMW Operating System 8. S plne digitálnym zakriveným displejom BMW Curved Display, ktorý pod jedným krycím sklom zakriveným smerom na vodiča skrýva 12,3-palcovú digitálnu prístrojovú dosku a 14,9-palcovú stredovú obrazovku. Vodič sa môže tešiť z kontaktu s inovatívnou interaktívnou lištou BMW Interaction Bar, s vylepšenými schopnosťami osobného asistenta BMW Intelligent Personal Assistant, s ďalšími režimami My Modes, s najnovšou verziou BMW Head-Up Display a s funkciou rozšírenej reality Augmented View, ktorá je prvýkrát dostupná priamo na digitálnej prístrojovej doske. Vďaka tomu sa intuitívny dialóg medzi vodičom a vozidlom posunul na novú úroveň. Novinkou je aj jemne podsvietený ovládací panel na stredovej konzole, ako aj nový tvar voliča prevodovky. V závislosti od verzie má volant dve alebo tri ramená a plochú spodnú časť.
Zadných pasažierov víta jedinečná ponuka zábavy v podobe nového systému BMW Theatre Screen. Ide o 31,3-palcový panoramatický displej vo formáte 32 : 9 s rozlíšením 8K, ktorý sa rozprestiera smerom nadol od strechy a mení druhý rad sedadiel na exkluzívnu súkromnú kinosálu na kolesách. Vodič a spolujazdec môžu na ovládacom displeji prvý raz využiť aj streamovanie programov video-on-demand z kanála YouTube. Na ovládanie zabudovaného infotainmentu, telefonovania na zadných sedadlách, polohy sedadla a osvetlenia interiéru slúžia 5,5-palcové dotykové ovládače zabudované do zadných sedadiel. Na požiadanie sa dodáva aj navigačný systém BMW Maps, ktorý využíva technológiu cloud spolu so zobrazením navigačných pokynov pomocou rozšírenej reality Augmented View. Na požiadanie dodávaný digitálny kľúč BMW Digital Key Plus umožní odomykať a zamykať vozidlo prostredníctvom mobilného telefónu iPhone pomocou širokopásmovej (UWB) rádiovej technológie s rozšíreným zabezpečením. Nový model BMW radu 7 zároveň zákazníkom umožní, aby využívali výhody zlepšenej integrácie mobilných telefónov prostredníctvom rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. K dispozícii je aj možnosť na mieru upraveného profilu vodiča BMW ID a virtuálnej eSIM karty vytvorenej pre novú technológiu mobilných sietí 5G.
Bezpečnosť po novom: nové BMW radu 7 vo verzii BMW Protection Vehicle.
V súčasnosti sa vyvíja vozidlo s vysokou mierou bezpečnosti založené na novom BMW radu 7, ktoré príde na trh v priebehu roka 2023. Vďaka svojmu jedinečnému zabudovanému systému ochrany, ktorý bol vyvinutý úplne nanovo, spĺňa obrnený model špeciálne požiadavky úradov, predstaviteľov štátu a významných jednotlivcov, ktorí si vyžadujú osobitnú ochranu.
Vývoj nového vysoko bezpečného vozidla BMW radu 7 sa sústreďuje na inovatívny koncept ochrany vyvinutý priamo spoločnosťou BMW Group. To poskytuje mimoriadne vysoké štandardy bezpečnosti v kombinácii s maximálnou úrovňou vnútorného pohodlia, jazdnej dynamiky a komfortu jazdy, ktoré sa uplatňujú v celom novom portfóliu BMW radu 7. Integrovaný vývoj a výroba v špeciálnom výrobnom procese v závode spoločnosti BMW Group v Dingolfingu zaistí, že vozidlo s vysokou mierou bezpečnosti postavené na novom modeli BMW radu 7 stanoví v tejto oblasti úplne nové štandardy.
Modely a pohonné jednotky dostupné od začiatku predaja (dostupné v Európe)
BMW i7 xDrive60:
Piata generácia elektrického pohonu BMW eDrive, jeden elektrický motor na prednej a jeden na zadnej náprave, elektrický pohon všetkých kolies BMW xDrive.
Výkon: 400 kW (544 k) pri 5 000 — 12 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment: 745 Nm pri 0 — 5 000 ot./min.
Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,7 sekundy.
Maximálna rýchlosť: 240 km/h.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu WLTP: 19,6 — 18,4 kWh/100 km.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa cyklu NEDC: — .
Dojazd podľa cyklu WLTP: 590 — 625 km.
BMW 740d xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023):
Naftový radový 6-valcový motor, 48 V mild hybridná technológia, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
Systémový výkon:
Výkon: 220 kW (300 k), krútiaci moment: 670 Nm*.
Motor BMW TwinPower Turbo:
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Nominálny výkon: 210 kW (286 k) pri 4 400 ot./min.
Nominálny krútiaci moment: 650 Nm pri 1 750 — 3 000 ot./min.
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 9 kW (12 k).
Nominálny krútiaci moment: 200 Nm.
Výkony/Spotreba/Emisie:
Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 6,3 sekundy.
Maximálna rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 6,9 — 5,9 l/100 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: —.
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu WLTP: 182 — 157 g/km.
Kombinované emisie CO2 podľa cyklu NEDC: —.
Emisná norma: Euro 6d.
BMW 750e xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023):
Benzínový radový 6-valcový motor, plug-in hybridný systém so synchrónnym elektrickým motorom, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
Systémový výkon:
Výkon: 360 kW (490 k) (vrátane dočasného nárastu výkonu)
Krútiaci moment: 700 Nm*.
Spaľovací motor:
Zdvihový objem: 2 998 cm3,
Nominálny výkon: 230 kW (310 k) pri 5 000 — 6 500 ot./min.
Nominálny krútiaci moment: 450 Nm pri 1 750 — 4 700 ot./min.
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 145 kW (200 k).
Nominálny krútiaci moment: 280 Nm.
Výkony/Spotreba/Emisie:
Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,9 sekundy.
Maximálna rýchlosť: 250 km/h.
Maximálna rýchlosť (na elektrický pohon): 140 km/h.
Dojazd na elektrický pohon podľa cyklu WLTP: 80 — 89 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,2 — 1,0 l/100 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: —.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu WLTP: 26,9 — 24,5 kWh/100 km.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu NEDC: —.
Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu WLTP: 28 — 22 g/km.
Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu NEDC: —.
Emisná norma: Euro 6d.
BMW M760e xDrive (príchod na trh očakávaný na jar 2023):
Benzínový radový 6-valcový motor, plug-in hybridný systém so synchrónnym elektrickým motorom, 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon všetkých kolies BMW xDrive.
Systémový výkon:
Výkon: 420 kW (571 k) (vrátane dočasného nárastu výkonu)
Krútiaci moment: 800 Nm*.
Spaľovací motor:
Zdvihový objem: 2 998 cm3,
Nominálny výkon: 280 kW (380 k) pri 5 200 — 6 250 ot./min.
Nominálny krútiaci moment: 520 Nm pri 1 850 — 5 000 ot./min.
Elektrický motor:
Nominálny výkon: 145 kW (200 k).
Nominálny krútiaci moment: 280 Nm.
Výkony/Spotreba/Emisie:
Zrýchlenie (0 — 100 km/h): 4,3 sekundy.
Maximálna rýchlosť: 250 km/h.
Maximálna rýchlosť (na elektrický pohon): 140 km/h.
Dojazd na elektrický pohon podľa cyklu WLTP: 80 — 84 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu WLTP: 1,2 — 1,1 l/100 km.
Kombinovaná spotreba paliva podľa cyklu NEDC: —.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu WLTP: 26,9 — 25,8 kWh/100 km.
Kombinovaná spotreba elektrickej energie cyklu NEDC: —.
Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu WLTP: 28 — 25 g/km.
Kombinované emisie CO2 z paliva podľa cyklu NEDC: —.
Emisná norma: Euro 6d.
*Pozostáva z výkonu spaľovacieho motora (uvedená nominálna hodnota) a elektrického motora (do uvedenej nominálnej hodnoty).
Všetky hodnoty výkonu, spotreby paliva a elektrickej energie ako aj emisií sú predbežné.