Na výstave Art Basel 2021 v Miami Beach BMW M GmbH prvýkrát na globálnej scéne predstavuje nový a výrazný koncept vozidla.
30.11.2021
Odvážny exteriér štúdie Concept XM odzrkadľuje výnimočné výkonnostné vlastnosti vozidla: dynamiku, agilitu a precíznosť, plus k tomu dojazd na elektrický pohon až do vzdialenosti 80 km.
BMW Concept XM spája motor V8 a vysokovýkonný elektromotor s cieľom vyvinúť maximálny výkon 550 kW (750 k) a maximálny krútiaci moment 1 000 Nm. Prvé elektrifikované vozidlo od divízie BMW M GmbH vo vysokovýkonnom segmente tak ukazuje cestu budúcnosti značky.
„Štúdia BMW Concept XM predstavuje úplne nový pohľad na segment vysokovýkonných automobilov,“ hovorí Franciscus van Meel, generálny riaditeľ BMW M GmbH. „Podčiarkuje to schopnosť divízie BMW M GmbH prelomiť zaužívané konvencie a posúvať hranice, aby fanúšikom značky ponúkla maximálny zážitok z jazdy. Sériovo vyrábaný automobil, prvý čistokrvný model BMW M od čias legendárneho BMW M1, zároveň ukazuje, ako pristupujeme k postupnej elektrifikácii našej značky.“
Špecifické M detaily poukazujú na výkon bez kompromisov.
Kabína štúdie BMW Concept XM stúpa vertikálne a zvýrazňuje silný a impozantný dojem z prednej časti. Farba strechy kontrastuje s čiernou povrchovou úpravou A-stĺpikov. Zdá sa, že čelné sklo má v dôsledku toho ešte väčší sklon, čo dodáva prednej časti modernú dynamiku. Do strechy nad A-stĺpikmi boli zakomponované štíhle LED svetlomety. Odvážne tvarovaná kapota predlžuje obrysy ľadviniek masky chladiča smerom dozadu v podobe dvoch kupol. Dvojica prívodov vzduchu v kapote napodobňuje vzhľad LED reflektorov v streche a dodáva vozidlu extra dynamický nádych. Spodnú časť výrazne tvarovanej karosérie rámujú čisté čierne plochy predného nárazníka. Trojuholníkové lišty vo farbe karosérie na vonkajších okrajoch zvýrazňujú vertikálne prívody vzduchu a zároveň zdôrazňujú športový a robustný postoj štúdie BMW Concept XM.
Dizajn interiéru – vysoký výkon a extrovertný luxus.
Vo vnútri štúdie BMW Concept XM nájde vodič výraznú M interpretáciu dizajnu kokpitu zameraného na vodiča. Línie a povrchový dizajn prístrojovej dosky, stredovej konzoly, obloženia dverí a sedadiel dodávajú atmosfére v prednom priestore progresívny pocit vďaka svojim na výkon zameraným tvarom a vysokokvalitným materiálom. Hnedá koža s vintage vzhľadom, meď a uhlíkové vlákna vytvárajú most medzi luxusom a motoristickým športom. Výrazný ozdobný prvok poskytuje jasné vizuálne oddelenie medzi priestorom vodiča a ostatnými časťami vozidla.
Dekoratívny povrch vyrobený z uhlíkových vlákien s votkaným medeným vláknom tvorí v kokpite športový a exkluzívny základ pre displeje, vetracie otvory a ovládacie prvky. Nové zoskupenie obrazoviek BMW Curved Display umiestnené nad ním vytvára úhľadnú rovnováhu medzi tradičným zameraním na vodiča a modernou digitálnou érou. Červené prvky na volante a stredovej konzole sú špecifickými M odkazmi na športové schopnosti vozidla. Srdce stredovej konzoly tvorí trojica vertikálnych prvkov vyhotovených v troch farbách loga značky BMW M.
Priestranný a luxusný: M Lounge.
Jednoznačné zameranie prednej časti na vodiča kontrastuje s extravagantným a luxusným prostredím pripomínajúcim salón v zadnej časti vozidla BMW Concept XM. Špeciálne materiály, vizuálne výrazné povrchy a nápadné detaily premenia zadné sedadlá na jedinečný priestor M Lounge, čierne tónované zadné bočné okná podčiarkujú prevládajúci pocit súkromia. Kým kokpitu dominuje teplá hnedá koža, zadná časť je vyzdobená v sýtom modro-zelenom farebnom odtieni Petrol. Veľká zadná lavica s hlbokými vybraniami na sedenie vytvára príjemný priestor na oddych. Kožou obšitá je len oblasť opierok hlavy v tvare kosoštvorca. Vďaka tomu poskytuje opornú funkciu, ktorú v iných modeloch vytvárajú športové sedadlá BMW M Sport. Spodné časti sedadiel ponúkajú vysoký komfort a exkluzívny charakter pohovky s luxusným zamatovým čalúnením a diamantovým prešívaním. Exkluzívny dojem umocňujú koberce s vysokým vlasom a diamantovým vzorom.
Osvetlený a plastický: strop.
Vizuálnym vrcholom interiéru je strop s trojrozmernou štruktúrou. Kombinácia nepriameho a priameho osvetlenia vytvára reliéfnu štruktúru, v ktorej sa ukazuje strop ako exkluzívne umelecké dielo. Spolu s náladovým osvetlením mimoriadne pôsobivým efektom zvýrazňuje kombináciu luxusu a pohodlia štúdie BMW Concept XM. Náladové osvetlenie možno aktivovať v troch farbách BMW M.
Zadná časť: rozhodný postoj a nový pohľad na dizajn.
Dizajn zadnej časti zvýrazňuje mohutný postoj a štúdia BMW Concept XM z tohto uhla pôsobí nízko a športovo. Zadné okno je do zadnej časti vsadené takmer plynulo. Sviežu interpretáciu dizajnu možno vidieť aj v usporiadaní loga BMW, ktoré je laserom vygravírované do okna pod každou z dvoch strešných líšt. Ide o štylistický odkaz na model BMW M1, doteraz jediný príklad samostatného modelu vyvinutého výhradne v réžii divízie BMW M GmbH.
Výrazne rozšírené podbehy kolies v spodnej zadnej časti upozorňujú na sebavedomý postoj automobilu na ceste. Extrémne štíhle a odvážne zadné svetlá v tvare písmena L, rozprestierajúce sa takmer po celej šírke zadnej časti, tento efekt ešte umocňujú. Keď nie sú aktívne, majú samotné svetlá tmavý vzhľad, po zapnutí sa objaví presný a jednotný odtieň červenej. Zadnému nárazníku dominujú charakteristické dvojité koncovky výfukového potrubia modelov BMW M. V tomto prípade použitý dvojvetvový výfukový systém s dvojitou koncovkou znižuje spätný tlak motora V8 a zároveň vytvára emocionálne bohatý typický M zvukový sprievod dotvárajúci impozantný výkon motora. Vertikálne usporiadanie a šesťuholníkový vzhľad koncoviek výfuku vdýchli tomuto klasicky ikonickému prvku nový život.